Tweede plaats tijdens 501km van Assen!
Na een bewogen wedstrijd heeft Druijff Racing Kawasaki een tweede plaats behaald tijdens de 501 van Assen. In de endurance race over 111 ronden op het TT Circuit Assen reden Nigel Walraven, Vasco van der Valk, Alexander Klaassen en Erwin Druijff lang aan de leiding en wisten zij ondanks een crash en een tijdstraf toch nog op het podium te eindigen.
De 501 van Assen georganiseerd door CRT Holland is een klassieker op de kalender. De 501 van Assen is een endurance wedstrijd over 111 ronden op het TT Circuit Assen. Druijff Racing Kawasaki wist zich als vierde team te kwalificeren in een veld met vierenvijftig teams. Nigel Walraven begon voor het team en na de bekende Le Mans start reed hij op plaats twee. Aan het einde van de eerste stint nam Nigel de leiding over, die Alexander Klaassen en Vasco van der Valk vervolgens vast wisten te houden.
Daarna was het de beurt aan Erwin Druijff, die ook een goed ritme had. Echter kwam hij na zo’n vijftien ronden in de Stekkenwal ten val op het moment dat hij een langzamere rijder probeerde te passeren, die plotseling instuurde. Erwin wist de beschadigde motor uit de grindbak te halen en naar de pits te brengen. Nigel vervolgde de race in vijfde positie, maar er was uiteraard veel tijd verloren. Nigel reed een goed tempo en Vasco deed vervolgens hetzelfde, waardoor het team al vrij snel weer naar de tweede plaats wist te komen. Tussendoor kreeg het team ook nog een penalty van twintig seconden voor te hard rijden in de pitstraat. Na de crash was de strijd om de zege verloren, maar het was wel een knappe teamprestatie dat Druijff Racing Kawasaki met Nigel op de motor uiteindelijk na 111 ronden, ondanks de tijdstraf, als tweede de finishlijn passeerde.
Teammanager Erwin Druijff: “We begonnen erg goed aan de race. Na de crash van de leider, namen wij de eerste positie over. Dit liep uitstekend en volgens plan. Ik reed zelf de vierde stint en kon ook goede tijden rijden. Ik wilde een rijder inhalen in de Stekkenwal. Ik dacht dat hij mij ruimte gaf, maar diegene stuurde op het laatste moment toch naar binnen. Ik kwam ruimte tekort, moest in de ankers en schoof onderuit. Eerst wilde de motor niet starten, maar later gelukkig wel weer en toen zo snel mogelijk naar de pits gereden. Vasco en Nigel hebben het daarna super gedaan door weer naar de tweede plaats te rijden, ondanks dat we ook nog een twintig seconden penalty kregen. Ondanks alles zijn we tweede geworden en dat is een uitstekende teampresentatie van alle rijders en teamleden! Achteraf had ik één bocht langer had moeten wachten met inhalen, zodat ik dan niet gecrasht zou zijn en we een kans hadden op de winst, maar dat is achteraf altijd makkelijk praten.”