walravenracing@gmail.com

Walraven en Hoegee Suzuki oppermachtig in Assen

Walraven en Hoegee Suzuki oppermachtig in Assen

Voor de start van de wedstrijddag werden er door Hoegee en K-Tech een aantal aanpassingen gedaan aan de Suzuki GSX-R 1000R. Deze aanpassingen resulteerden in een persoonlijk ronde record van Nigel Walraven, de pole positie en de derde winst van het seizoen.

Tijdens de vorige race werd duidelijk dat de concurrentie steeds dichterbij kwam. Met slechts 0.3 seconden wist Nigel Walraven die race te winnen. Het team worstelde om het geluid van de Suzuki zachter te krijgen om binnen de strenge geluidsnormen van het TT circuit te blijven. De oplossingen die ter plekke werden gedaan, zorgde ervoor dat de Suzuki minder vermogen had. Dat er twee races gewonnen werden met een (op vering en uitlaat na) standaard GSX-R, laat de enorme potentie van de motor zien. Maar iedereen mopperde over de verdere ontwikkeling van de motor. Het lastige was dat er nog amper race onderdelen beschikbaar waren voor de hagelnieuwe GSX-R 1000R.

Na de vorige race werd de Suzuki naar Hoegee Suzuki Center gebracht. Er werd gekeken naar de optimale afstelling van de Suzuki in combinatie met de Yoshimura uitlaat demper. Ook werd de nieuwste K-Tech vering geleverd en gemonteerd door de veringspecialisten van Front Row Components.

Onder ideale weeromstandigheden ging Nigel Walraven aan de eerste kwalificatie beginnen. Dat de nieuwe afstelling en vering effect hadden, bleek al snel. Walraven voelde zich meteen goed op de Suzuki en wist vanaf het begin goede tijden te noteren. In de vierde ronde verbeterde Walraven zelfs zijn eigen persoonlijke record met een 1’40.513. Met deze tijd was hij de snelste van het veld en had hij twee seconde voorsprong op de concurrentie. In de tweede kwalificatie noteerde hij 1’41.534 en was alsnog een seconde sneller dan de rest.

Met vertrouwen ging met starten aan de race. Nadat de lichten doofden was Walraven als snelste weg en dook hij als eerste de haarbocht in. In de ronde daarop noteerde Walraven een 1’40.705 en liep hij per ronde flink uit op de coureurs achter hem. Tot aan de zevende ronde bleef hij ronden van 1’41 rijden creeerde een voorsprong van tien seconde. Vanaf dat moment nam hij geen risico’s meer en zakte zijn tijden. In de laatste Geert Timmer bocht nam hij ruimschoot de tijd om de overwinning bij de finishlijn te vieren. Met deze overwinning blijft Walraven ongeslagen bovenaan in het kampioenschap.

Nigel Walraven

‘Dit was een weekend zoals je als coureur wenst. De vorige keer uitte ik mijn frustratie nog over de ontwikkeling van de Suzuki, maar voor dit weekend hebben de mensen van Hoegee en Front Row hebben fantastisch werk geleverd! De Suzuki was goed in balans en het geheel werkte perfect samen met de Pirelli’s. Hierdoor wist ik al in de vierde ronde mijn snelste tijd op Assen te noteren. Tijdens de race ervoor gekozen om meteen hard te gaan en een gat slaan. Dit lukte en nadat het gat tien seconde was ben ik rustiger aan gaan doen om de winst zeker te stellen. Door deze vooruitgang was de sfeer en communicatie binnen het team super. Helaas mistte we ons gewaardeerde teamlid Arie Piet vanwege lichamelijke klachten, dus deze winst draag ik aan hem op!’

Aankomend weekend zal de Wago team truck afreizen naar het Duitse Oschersleben voor twee races in het OW Supercup 1000 kampioenschap.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *